نوشته شده توسط : رکسانا

ناخن

سلام به سیاره زیبایی خوش آمدید در این مطلب به ناخن و زیبایی ناخن خواهیم پرداخت و روش های طبیعی و آسانی برای سلامت ناخن ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بدون تابش مواد شیمیایی ناخوشایند ، در تابستان ناخن های زیبایی دریافت کنید.

برای داشتن ناخن های زیبا نیازی به بازدید منظم از سالن نیست. ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل ، یک رژیم زیبایی مدبرانه و بهداشت شخصی می تواند با کسری از هزینه و بار شیمیایی ، ناخن های مناسب سالن را به شما ارائه دهد.

1. از مرطوب کننده استفاده کنید

هنگام مالیدن لوسیون یا روغن به دستان خود ، مطمئن شوید که آن را در کوتیکول ها و ناخن ها نیز کار می کنید. شستشوی منظم دست یا استفاده از ضد عفونی کننده دست می تواند به سرعت پوست و بستر ناخن را خشک کند ، بنابراین سعی کنید پس از هر بار شستشو ، در صورت امکان مرطوب کنید. روغن نارگیل برای مالیدن ناخن و کوتیکول بسیار عالی است.


2. از کوتیکول های خود مراقبت کنید

در حین مانیکور از کوتاه شدن کوتیکول خودداری کنید. منظور از کوتیکول ها سدی برای باکتری ها است و برش آنها می تواند منجر به عفونت های دردناک شود. می توانید آنها را با فشار دهنده کوتیکول مرطوب کرده و به عقب فشار دهید و فقط تکه های پوست مرده را مرتب کنید.

اگر می خواهید یک مانیکور معمولی انجام دهید ، حداقل قبل از اینکه با استفاده از روغن زیتون یا روغن بادام آغشته شوید ، از کوتیکول های خود محافظت کنید تا مقدار ماده شیمیایی آغشته به لاک را کاهش دهید.

3. از استفاده از لاک خشن خودداری کنید

لاک ناخن معمولاً حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی مانند تولوئن ، دی بوتیل فتالات ، دی متیل و دی اتیل فتالات ، کافور و فرمالدئید است. خوشبختانه شرکت هایی مانند OPI ، Orly ، Sally Hansen و Revlon برخی از مواد صیقل دهنده را تهیه می کنند که فاقد این مواد شیمیایی است ، اما مطمئن شوید که قبل از خرید برچسب را با دقت مطالعه کرده اید. همچنین می توانید پولیش های پایه آب بخرید که دوام چندانی ندارند اما ایمن ترین گزینه موجود هستند.


4- به دنبال گزینه های دیگری بگردید

اکنون شرکت هایی وجود دارند که مواد صیقل دهنده و پاک کننده کم سمی تولید می کنند. وقتی برای پدیکور بعدی خود به سالن می روید ، لیست زیر را بررسی کنید و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

5. بوف به جای رنگ

ممکن است به اندازه رنگ فانتزی یا چشم نواز نباشد ، اما کمی بو زدن می تواند راه زیادی به همراه داشته باشد. وقت بگذارید تا ناخن های خود را به طور صحیح مرتب ، صاف و مرتب کنید و به رغم اینکه بسیار طبیعی هستند ، از میزان عالی بودن آنها بسیار متعجب خواهید شد. هرگز با یک پرونده به عقب و جلو مراجعه نکنید زیرا می تواند ناخن های شما را ضعیف کند. همیشه از لبه خارجی ناخن به سمت داخل بریزید.

6. یک پاک کننده خوب انتخاب کنید

پاک کننده بدون استون را می توانید تقریباً در هر جایی تهیه کنید که نسبت به ناخن های شما خشن تر است. پریتی یک ماده پاک کننده کاملاً ساخته شده از سویا و ذرت به فروش می رساند و No-Miss یکی از آنها را تقریباً طبیعی (Natural Alternative) دارد که حاوی اسیدهای میوه و وانیل است.

7. یک درمان طبیعی تقویت ناخن انجام دهید

این دستورالعمل از کتابی به نام There's Lead in Your رژ لب نوشته گیل دیکن است.

مخلوط کنید: 2 قاشق چایخوری روغن کرچک ، 2 قاشق چایخوری نمک ، 1 قاشق چایخوری روغن جوانه گندم. مخلوط کنید و در یک بطری در بسته نگه دارید. مقدار کمی روی ناخن های خود بمالید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند. پاک کردن. به اندازه کافی برای 20 تا 30 برنامه کاربردی ایجاد می کند.

8. خوب بخورید

رژیم غذایی برای حفظ سلامت ناخن ها بسیار مهم است. پروتئین مانند اسیدهای چرب امگا 3 بسیار مهم است. خوردن غذاهای با ویتامین B باعث کاهش شکنندگی می شود. روی از لکه های سفید خلاص می شود. آهن از تشکیل برجستگی جلوگیری می کند. کلسیم آنها را قوی نگه می دارد. ویتامین های A و C از تیرگی و خشک شدن جلوگیری می کند. آب زیادی بنوشید تا هیدراته بماند.

 



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()